مزایا و معایب استفاده از آفتابگیر ماشین

مزایا و معایب استفاده از آفتابگیر ماشین

زمانی که هوا گرم می شود استقبال از آفتابگیر خودرو افزایش پیدا می کند. پارک کردن خودرو در زیر آفتاب می تواند آسیب های بسیاری را به آن وارد کند به همین دلیل افراد زیادی از این لوازم جانبی خودرو استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب استفاده از آفتابگیر ماشین را به طور جامع بررسی کنیم. اگر شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

مزایای استفاده از آفتابگیر ماشین

استفاده از آفتابگیر خودرو دارای مزایای بسیاری است که در این بخش از مطلب مهم ترین آن ها را بیان می کنیم.

مزایا و معایب استفاده از آفتابگیر ماشین
آفتابگیر ماشین
  • جلوگیری از آسیب دیدن بخش های داخلی کابین

زمانی که نور آفتاب وارد کابین خودرو می شود به بخش های مختلف آن مانند داشبورد و دور فرمان آسیب می رساند. استفاده از این قطعه مانع از تابش نور مستقیم خورشید به قطعات داخل کابین می شود. این موضوع باعث می شود که این قطعات دچار آسیب دیدگی نشوند.

  • محافظت از اشعه خطرناک خورشیدی

همانطور که نور خورشید تاثیرات مثبت بسیاری دارد می تواند اثرات منفی نیز داشته باشد. قرار گرفتن در معرض اشعه UV در طولانی مدت می تواند مشکلات بسیاری را برای سلامتی فرد ایجاد کند. یکی از مزایای آفتابگیر ماشین این است که از ورود این اشعه های مضر به داخل خودرو جلوگیری می کند.

  • امکان تبلیغات به صورت رایگان

یکی از مزیت های استفاده از آفتابگیر ماشین این است که شما می توانید به صورت رایگان کسب و کار خود را تبلیغ کنید. شما این امکان را دارید که با کمک این لوازم جانبی به صورت موثر لوگو و برند خود را به دیگران نمایش دهید. در هر مکانی که باشید با کمک این آفتابگیرها می توانید کسب و کار خود را به طور گسترده تبلیغ کنید.

  • افزایش امنیت

آفتابگیر ماشین می تواند مانع از دیده شدن فضای داخلی خودرو شود و از این طریق امنیت آن را افزایش می دهد. زمانی که کالاهای خریداری شده را در خودرو قرار می دهید استفاده از این قطعه می تواند بسیار مفید عمل کند و این کالاها را از دید افراد پنهان سازد. این آفتابگیرها می توانند یک حریم امن را در خودروی شما ایجاد کنند.

مزایای استفاده از آفتابگیر تبلیغاتی

آفتابگیرهای ماشین در مدل های مختلفی تولید می شوند که یکی از آن ها آفتابگیر تبلیغاتی است. استفاده از این نوع آفتابگیر نیز به نوبه خود دارای مزایای بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • قابل استفاده برای همه افراد

همه افرادی که از ماشین استفاده می کنند می توانند از آفتابگیر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی کمک بگیرند. تفاوتی ندارد که چه کسب و کاری دارید به راحتی می توانید با استفاده از این آفتابگیرها آن را تبلیغ کنید.

  • هزینه پایین

یکی از مزایای استفاده از آفتابگیر تبلیغاتی این است که در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی کم هزینه تر می باشد. شما به سادگی و با کمترین هزینه می توانید از این طریق تبلیغات خود را انجام دهید.

  • قابلیت چاپ طرح دلخواه

امکان چاپ طرح های مختلف روی آفتابگیرهای خودرو وجود دارد. این قطعات فضای کافی را برای چاپ لوگو و متن های تبلیغاتی در اختیار شما قرار می دهند. اگر قصد دیده شدن برند خود را دارید این روش تبلیغاتی می تواند کمک بسیاری به شما کند.

  • مقاومت و ماندگاری بالا

اگر آفتابگیر خودرو از متریال باکیفیت ساخته شده باشد مقاومت و ماندگاری بالایی خواهد داشت. این مقاومت و ماندگاری باعث می شود که تا سال ها قابل استفاده باشد و به طور موثر برند شما را تبلیغ کند.

  • تنوع در طرح و رنگ

قابلیت تولید آفتابگیرهای تبلیغاتی در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد. می توانید در این آفتابگیرها از رنگ های مربوط به برند یا سازمان خود استفاده کنید یا اینکه رنگ های شاد را به کار ببرید.

فواید و بدی‌ها استفاده‌ از آفتابگیر اتومبیل
آفتابگیر برای ماشین‌

معایب استفاده از آفتابگیر ماشین

استفاده از آفتابگیر ماشین در کنار مزایایی که دارد ممکن است دارای معایبی نیز باشد. خوشبختانه این مشکلات خیلی مهم و پیچیده نیستند که شما را از استفاده از این قطعه کاربردی منصرف کنند.
اگر این قطعات از متریال مرغوب ساخته نشوند در اثر تابش آفتاب و در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب دیدگی می شوند. در صورت آسیب دیدگی باید اقدام به خرید آفتابگیر جدیدی نمایید و این کار هزینه هایی را برای شما در پی خواهد داشت.
افرادی که در مناطق جنوبی کشور زندگی می کنند با این مشکل بیشتر مواجه می شوند. شدت تابش آفتاب و میزان گرما در این شهرها بسیار بالا است و می تواند در کاهش طول عمر آفتابگیر تاثیر داشته باشد.

سخن آخر درباره مزایا و معایب استفاده از آفتابگیر ماشین

در این مطلب مزایا و معایب استفاده از آفتابگیر ماشین را شرح دادیم. مزایای استفاده از این محصولات در خودرو به اندازه ای است که معایب آن بسیار ناچیز به نظر می رسند. شما عزیزان می توانید با انتخاب نوع مناسب و با کیفیت این قطعات از مزایای آن ها بهره مند شوید. اگر جنس مرغوب این محصولات را خریداری کنید دیگر نیازی نیست در دفعات زیاد اقدام به تعویض آن ها نمایید.
اگر قصد خرید بهترین آفتابگیرهای ماشین را دارید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره مزایا و معایب استفاده از آفتابگیر ماشین

1-عموما آفتابگیرهای خودرو از چه جنسی هستند؟
آفتابگیرهای خودرو غالبا از جنس شمعی و پلاستیکی هستند. آفتابگیرهای شمعی عموما از استحکام بیشتری برخوردار می باشند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از خود مقاومت خوبی نشان می دهند.

2-آیا از آفتابگیر شیشه جلو می توان برای شیشه عقب نیز استفاده کرد؟
خیر، ابعاد شیشه های عقب و جلو با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل باید از آفتابگیرهای مجزا برای آن ها استفاده کرد.

3-چرا باید از رنگ های روشن برای آفتابگیر ماشین استفاده کرد؟
رنگ های روشن نور کمی را جذب می کنند و بخش اعظمی از آن را بازتاب می دهند.

4/5 - (2 امتیاز)

2 comments

  1. سلام
    آیا آفتابگیر محافظت از اشعه خطرناک خورشیدی می کند؟

    1. tolidaftabgir

      سلام بله یکی از مزیت های آفتابگیر حفاظت از اشعه های خورشیدی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *