معرفی انواع آفتابگیر خودرو

معرفی انواع آفتابگیر خودرو

در فصول گرم سال نفوذ اشعه های خورشید به داخل کابین خودرو باعث گرم شدن آن می شود. گرمای بیش از حد کابین می تواند مشکلات مختلفی مانند ترک برداشتن داشبورد، فرمان و صندلی ها را ایجاد کند. استفاده از آفتابگیر در این مواقع می تواند بسیار کمک کننده باشد و سطح خنکی داخل خودرو را افزایش دهد. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع آفتابگیر خودرو بپردازیم. اگر تمایل به آشنایی بیشتر با این قطعه کاربردی را دارید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

چرا به آفتابگیر خودرو نیاز داریم؟

ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که چرا باید از آفتابگیر خودرو استفاده کنیم. اهمیت استفاده از این قطعه زمانی مشخص می شود که در یک روز گرم تابستانی سوار خودرویتان شوید. قطعا گرمای زیاد شما را کلافه می کند و به دنبال راهی برای کاهش آن خواهید بود.

شیشه های عقب، جلو و بغل خودرو بهترین راه ها برای ورود نور به کابین و افزایش دمای داخل آن هستند. این دمای بالا نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز می تواند بسیار خطرناک باشد. از آن گذشته رسیدن نور و گرما به قطعات داخل کابین باعث آسیب دیدن آن ها می شود. به دلیل موارد ذکر شده استفاده از آفتابگیر برای هر خودرویی ضروری است.

چرا به آفتابگیر خودرو نیاز داریم؟
بررسی چرا به آفتابگیر خودرو نیاز داریم؟

انواع آفتابگیر خودرو

آفتابگیر خودرو دارای انواع مختلفی است که در ادامه آن ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • آفتابگیر شیشه جلو

یکی از انواع آفتابگیر خودرو که قطعا آن را بارها مشاهده کرده اید آفتابگیر شیشه جلو است. این نوع آفتابگیر در دو مدل طراحی می شود. مدل اول به شکل ثابت است و در کارخانه روی خودرو نصب می شود. مدل دوم حالتی تاشو دارد و به سادگی می توان آن را باز و بسته کرد.

  • آفتابگیر شیشه عقب

این مدل آفتابگیر از لحاظ کارایی شباهت بسیاری با آفتابگیر شیشه جلو دارد. تنها تفاوت آن ها این است که ابعاد آن متناسب با سایز شیشه عقب طراحی می شود.

  • آفتابگیر رودری

آفتابگیر رودری از دیگر انواع آفتابگیر خودرو است که عموما برای درب جلویی آن به کار می رود. این مدل بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و بسیاری از شرکت های تولیدی به منظور تبلیغ برند و کسب و کار خود از آن استفاده می کنند.

  • آفتابگیر کرکره‌ای

آفتابگیر کرکره ای را به نام آفتابگیر رولی نیز می شناسند. این نوع آفتابگیر را می توان برای شیشه های جلو، عقب و بغل استفاده کرد. استفاده از این مدل بسیار راحت است و تنها باید اقدام به کشیدن آن تا نقطه دلخواهتان نمایید.

انواع آفتابگیر خودرو
معرفی انواع آفتابگیر خودرو

در زمان خرید انواع آفتابگیر خودرو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکاتی وجود دارند که در زمان خرید آفتابگیر خودرو می توانند کمک بسیاری به شما کنند. در ادامه این نکات را بیان خواهیم کرد.

  • نوع آفتابگیر

مهم ترین نکته ای که در زمان خرید آفتابگیر باید در نظر بگیرید نوع آن است. باید مشخص کنید قصد خرید چه نوع از این قطعه را دارید. همانطور که پیش تر بیان کردیم آفتابگیرها دارای انواع مختلفی هستند و برای شیشه های بخش های متفاوت خودرو به کار می روند.

  • مناسب بودن آفتابگیر برای خودرو

در زمان خرید دقت کنید که آفتابگیر مورد نظر متناسب با شیشه های خودروی شما باشد. ابعاد و شکل شیشه های خودروها با یکدیگر متفاوت است و باید نوعی از آفتابگیر را خریداری کنید که با ابعاد و شکل شیشه خودرو در تناسب باشد.

  • طرح و رنگبندی

انتخاب طرح و رنگبندی آفتابگیر به سلیقه شما بستگی دارد. عموما توصیه می شود مدل هایی را انتخاب کنید که از رنگ های روشن برخوردار باشند تا نور کمتری را جذب کنند. طرح آفتابگیر هم می تواند در زیبایی ظاهری آن تاثیر داشته باشد.

  • جنس

از دیگر موارد بسیار با اهمیتی که در زمان خرید آفتابگیر باید مد نظر قرار دهید جنس آن است. تفاوتی ندارد قصد خرید چه نوع آفتابگیری را دارید باید به این موضوع توجه کافی داشته باشید. عموما مدل هایی که جنس شمعی دارند از استحکام بیشتری برخوردار هستند و می توانند در شرایط آب و هوایی مختلف از خود مقاومت خوبی نشان دهند. انتخاب نوع باکیفیت آفتابگیر باعث می شود که دیرتر دچار خرابی و پوسیدگی شود.

  • دارای کاور برای حمل و نگهداری

بهتر است آفتابگیری را انتخاب کنید که دارای کاور مخصوص برای حمل و نگهداری باشد. وجود کاور نه تنها باعث حمل آسان این قطعه می شود بلکه از پوسیدگی زودهنگام آن نیز جلوگیری می کند. این کاورها در افزایش طول عمر این قطعات نیز تاثیر بسیاری دارند.

  • سهولت در نصب

نصب آفتابگیر خودرو عموما فرایند سخت و پیچیده ای نیست اما بهتر است نوعی را انتخاب کنید که نصب آن راحت باشد و به خوبی روی شیشه های خودرو قرار بگیرد.

در زمان خرید انواع آفتابگیر خودرو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
نکات لازم برای خرید انواع آفتابگیر خودرو
سخن آخر در مورد انواع آفتابگیر خودرو

خودروها دارای لوازم جانبی بسیاری هستند که یکی از کاربردی ترین آن ها آفتابگیر است. آفتابگیر همانند یک سد در مقابل نفوذ نور خورشید عمل می کند. این قطعه را داخل کابین نصب می کنند تا مانع از ورود نور مستقیم خورشید به آن شود.

ورود نور مستقیم آفتاب به داخل خودرو باعث کاهش دید راننده در زمان رانندگی می شود و ممکن است امنیت او و سرنشینان را به خطر بیندازد. آفتابگیر با وجود مزایای بسیاری که دارد فضای زیادی را اشغال نمی کند و به راحتی می توانید از آن در خودرویتان استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد انواع آفتابگیر خودرو

1.قیمت آفتابگیر خودرو چقدر است؟

همانطور که در طول متن بیان کردیم آفتابگیر ها انواع گوناگونی دارند و قیمت های آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. از این رو نمیتوان یک قیمت ثابت را برای آفتابگیر های خودرو تعیین کرد.

2.طول عمر آفتابگیر ماشین چقدر است؟

جنس و شرایط آب و هوایی در طول عمر آفتابگیر خودرو تاثیر زیادی دارند. به عنوان مثال این قطعات در گرمای زیاد جنوب زودتر آسیب می بینند. در مناطقی که سردسیر هستند دوام آن ها بیشتر می شود. از آن گذشته هر چقدر جنس آفتابگیر بهتر باشد طول عمر آن نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

3.منظور از آفتابگیر تبلیغاتی چیست؟

آفتابگیر تبلیغاتی یکی از انواع آفتابگیر خودرو است که می توان با کمک آن یک برند یا کسب و کار را تبلیغ کرد.

امتیاز دهید post
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *