نکات لازم هنگام خرید آفتاب گیر ماشین

نکات لازم هنگام خرید آفتاب گیر ماشین

نکات لازم هنگام خرید آفتاب گیر ماشین برای محافظت از داخل وسیله نقلیه شما در برابر نور شدید خورشید، به ویژه در فصول گرم سال ضروری است.

اشعه ‌های مضر UV می ‌تواند از شیشه های خودرو نفوذ کرده و باعث گرم شدن داشبورد، فرمان و صندلی ‌ها شوند و در نتیجه شرایط ناخوشانیدی برای راننده و سرنشینان ایجاد کند. با استفاده از آفتاب گیر ماشین، می توانید به طور موثر جلوی نور خورشید را بگیرید و از آسیب دیدن داخل خودرو جلوگیری کنید. آفتاب گیر اتومبیل نه تنها از وسیله نقلیه شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند، بلکه به خنک نگه داشتن کابین و راحتی سرنشینان خودرو نیز کمک می کند.

بررسی مزایا و نکات لازم هنگام خرید آفتاب گیر ماشین

بررسی مزایا و نکات لازم هنگام خرید آفتاب گیر ماشین موجب می شود تا شما تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.
آفتابگیر خودروها در ابعاد و اندازه های مختلف متناسب خودروهای داخلی و خارجی تولید می شوند. آفتاب گیرها معمولا کاربردی هستند و به دلیل مکانیزم قابل تنظیم در خودروهای مشابه نیز قابل استفاده می باشند.

یکی از ویژگی های کلیدی آفتابگیرها استفاده از فنرهای بادوام است که امکان باز و بسته شدن بیش از 10 بار بدون آسیب را فراهم می کنند. این امر موجب افزایش طول عمر و دوام آفتابگیر برای استفاده روزانه می شود.

مزیت استفاده از آفتابگیر جلوی خودرو

استفاده از آفتابگیر جلوی ماشین دو مزیت دارد که شامل:

  1. اولا، امنیت خودرو را با ارائه سطحی امن از حریم خصوصی در برابر عوامل خارجی افزایش می دهد. آفتاب گیرها از نمایان شدن فضای داخل خودرو جلوگیری نموده و یک لایه محافظ ایجاد می کنند.
  2. دوم اینکه آفتاب گیرها به تنظیم دمای داخل خودرو کمک می کنند. احتمالا برای شما پیش آمده که در اوج گرمای تابستان، سوار ماشین خود می شوید و می بینید که چقدر داخل کابین گرم و داغ است( این موضوع واقعا ناراحت کننده است). با استفاده از آفتاب گیر ماشین می توانید دمای داخل کابین را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. این ویژگی نه تنها رانندگی را راحت ‌تر می ‌کند، بلکه به حفظ رنگ و وضعیت صندلی‌ ها، داشبورد و سایر اجزای داخلی با جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید کمک می ‌کند.
مزیت استفاده از آفتابگیر جلوی خودرو 
مزیت آفتابگیر جلوی خودرو

نکات لازم هنگام خرید آفتاب گیر ماشین

نکات لازم هنگام خرید آفتاب گیر ماشین به شرح زیر است.

  • جنس آفتاب گیر

هنگام خرید آفتاب گیر ماشین اول از همه، به مواد استفاده شده در ساخت آفتاب گیر دقت کنید. به هر میزان که جنس و مواد به کار رفته در آفتاب گیر با کیفیت تر باشد، به طبع دوام و طول عمر آفتاب گیر نیز افزایش می یابد.

جنس آفتاب گیر
بهترین جنس آفتاب گیر
  • میزان فنریت

یکی دیگر از جنبه های حیاتی که باید در نظر گرفت مکانیسم فنری آفتاب گیر است. فنرها در باز و بسته شدن بازوهای گیره آفتاب گیر نقش کلیدی دارند، بنابراین حتما یک آفتاب گیر با فنرهای محکم و قابل اعتماد انتخاب کنید که بتواند در برابر استفاده مکرر مقاومت کند.

  • سایز آفتاب گیر

اندازه نیز در هنگام خرید آفتاب گیر خودرو باید در نظر گرفته شود. خودروها در اشکال و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌ شوند، بنابراین آفتابگیر در اندازه‌ های مختلف برای خودرو های مختلف در دسترس است. پس دقت کنید که آفتاب گیر متناسب با شیشه های خودرو خود تهیه کنید.

  • کیفیت چاپ آفتابگیر

کیفیت چاپ یکی دیگر از عواملی است که نباید از آن غافل شد. از آنجایی که آفتاب گیر در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد و آسیب پذیر است، باید با استفاده از مواد چاپی با کیفیت بالا که به سرعت محو و خراب نمی شوند، تولید شده باشد.

  • کاور آفتابگیر ماشین

هنگام خرید آفتاب گیر خودرو، باید در نظر داشت که آیا دارای پوشش محافظ برای حمل و نگهداری محصول است یا خیر. روکش نه تنها حمل و نقل آفتاب گیر را آسان می کند، بلکه از ساییدگی و پارگی زودرس و همچنین تجمع کثیفی بر روی آن جلوگیری می کند و در نهایت طول عمر محصول را افزایش می دهد.

کاور آفتابگیر ماشین
بهترین کاور آفتابگیر ماشین
  • سهولت نصب

سهولت نصب یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی است که در انتخاب آفتاب گیر خودرو باید در نظر گرفته شود. در حالی که اکثر ما با نحوه نصب آفتاب گیر بر روی شیشه اتومبیل آشنا هستیم، همچنان توصیه می شود محصولی را انتخاب کنید که به راحتی نصب شود و به طور ایمن بر روی شیشه ها قرار گیرد. برخی از آفتاب گیرها ممکن است با استفاده از چسب یا فنرهای مخصوص در لبه های محصول چسبانده شوند که باعث می شود نصب سریع و بدون دردسر داشته باشند.

  • رنگ و طرح پارچه

هنگام خرید آفتاب گیر، رنگ و طرح پارچه مورد استفاده برای آفتاب گیر را نیز در نظر بگیرید. رنگ های روشن و جیغ می توانند انعکاس نور را افزایش دهند و عملکرد بهتری برای جلوگیری از نفوذ اشعه خورشید به داخل کابین ماشین دارند. به طور معمول رنگ نقره ای مناسب ترین رنگ برای آفتاب گیر است.

سخن پایانی در مورد نکات لازم خرید آفتاب گیر ماشین

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید آفتاب گیر ماشین باید در نظر داشته باشید توجه به مدل آفتاب گیر برای شیشه های مختلف ماشین است. ذکر این نکته نیز لازم است که آفتابگیر مخصوص شیشه جلو، شیشه های کناری و شیشه عقب از نظر شکل ظاهری متفاوت، اما کاربرد یکسانی از لحاظ دفع اشعه مضر خورشید دارند.

علاوه بر نکات گفته شده اکثر تولید کنندگان آفتاب گیر بر روی آن ها لوگو یا تبلیغات چاپ می کنند. اگر شما نیز طرح خاصی مد نظر دارید می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا بر روی آفتاب گیرتان چاپ شود.

سوالات متداول در مورد نکات لازم خرید آفتاب گیر ماشین

1.چگونه آفتاب گیر ماشین را تمیز کنم؟

اکثر آفتاب گیرهای اتومبیل را می توان با آب و صابون ملایم تمیز کرد یا با دستمال مرطوب پاک کرد.

2.آفتابگیر ماشین چقدر دوام می آورد؟

طول عمر آفتاب گیر خودرو بسته به کیفیت مواد و نحوه مراقبت از آن می تواند متفاوت باشد، اما اکثر آنها معمولا چندین سال با استفاده و نگهداری مناسب دوام می آورند.

3.جنس آفتاب گیر از چیست و بهترین آن کدام است؟

آفتابگیر اتومبیل معمولا از موادی مانند نایلون، پلی استر یا فویل انعکاسی ساخته می شود. فویل انعکاسی اغلب موثرترین فویل در جلوگیری از نور خورشید است.

5/5 - (1 امتیاز)

2 comments

  1. آفتابگیر جلوی خودرو واقعا عالی و کاربردی است

    1. tolidaftabgir

      بله واقعا آفتابگیر جلو ماشین خیلی کاربرد دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *