آفتابگیر چهارتیکه شیشه بغل چه کارایی دارد؟

آفتابگیر چهار تیکه شیشه بغل از جمله پرکاربردترین محصولاتی هستند که در خودروها به کار می‌روند. این آفتابگیرها روی شیشه‌های بغل خودرو قرار می‌گیرند و جلوی ورود نور خورشید به داخل کابینت را می‌گیرند. در واقع شما می‌توانید حتی در زمان حرکت نیز از این آفتابگیرها استفاده کنید و راحتی بیشتری را در خودرو داشته باشید. این آفتابگیرها دارای کاربردهای متنوعی هستند که در این مطلب قصد داریم به آفتابگیر چهارتیکه شیشه بغل چه کارایی دارد بپردازیم را به طور کامل به شما معرفی کنیم؛ بنابراین با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

 

نگاهی کلی به آفتابگیر چهارتیکه شیشه‌های بغل

در ابتدای مطلب بهتر است شما را بیشتر با آفتابگیرهای شیشه بغل خودروها آشنا کنیم. این آفتابگیر از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و معمولاً در پک‌های چهار عددی به شما تحویل داده می‌شوند. شما می‌توانید این آفتابگیرها را روی تمامی شیشه‌های بغل خودرو قرار دهید و از ورود اشعه مضر نور خورشید به درون کابین جلوگیری کنید.

آفتابگیرهای چهار تیکه در جنس‌های گوناگونی تولید می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. از جمله پرطرفدارترین جنس‌های این آفتابگیرها می‌توان به پارچه‌های توری، پلی استر و … اشاره کرد. این آفتابگیرها اغلب رنگی مشکی دارند و به بهترین شکل جلوی نور خورشید را می‌گیرند.

کارای آفتابگیر شیشه بغل ماشین

مهم‌ترین کاربردهای آفتابگیر چهار تیکه شیشه بغل

حال نوبت به آن رسیده که شما را با کاربرد آفتابگیر چهار تکه شیشه بغل آشنا کنیم. این آفتابگیرها دارای کاربردهای متنوعی هستند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید از مزایای متعددی برخوردار شوید. کاربردهای گوناگون این آفتابگیر چهار تیکه شیشه بغل باعث افزایش محبوبیت آن‌ها میان افراد مختلف شده است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این آفتابگیرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از ورود نور خورشید درون خودرو

یکی از مهم‌ترین کاربردهای آفتابگیرهای چهار تیکه جلوگیری از ورود خورشید به درون کابین است. حتماً برای شما هم پیش آمده که در خودرو نشسته‌اید و نور خورشید به شدت چشمانتان را اذیت می‌کند. با استفاده از این آفتابگیرها می‌توانید مسیری لذت بخش را تجربه کنید و دیدی وسیع‌تر داشته باشید. علاوه بر این شما می‌توانید از آفتابگیرهایی که دارای قسمتی برای آینه هستند، برای شیشه‌های راننده و شاگرد استفاده کنید و به آینه‌ها نیز دید کامل داشته باشید.

مهم‌ترین مزایای استفاده از آفتابگیر شیشه بغل

کاربرد مهم دیگری که آفتابگیرهای شیشه بغل دارند، جلوگیری از گرم شدن کابین است. همان طور که می‌دانید تابش نور خورشید به راحتی باعث گرم شدن هوای داخل خودرو می‌شود و مسیر را برای افراد سخت و طاقت فرسا می‌کند. با استفاده از آفتابگیرهای شیشه بغل می‌توانید به راحتی از گرم شدن بیش از حد کابین جلوگیری کنید و دمایی متعادل و مناسب را درون خودرو داشته باشید. توجه کنید که این آفتابگیرها در فصول گرم سال به شدت به کمک شما خواهند آمد.

استفاده از آفتابگیر شیشه بغل برای راحتی بیشتر کودکان

به این مقاله سر بزنید:چاپ آفتابگیر ماشین

یکی از مهم‌ترین کاربردهای آفتابگیرهای شیشه بغل استفاده از آن‌ها برای راحتی بیشتر نوزادان و کودکان است. نور آفتاب برای نوزادان و افرادی که سن کمی دارند بسیار مضر است و ممکن است باعث آزار آن‌ها شود. شما می‌توانید با استفاده از آفتابگیر چهار تیکه شیشه بغل از ورود نور و تابش آن بر روی فرزند خود جلوگیری کنید و محیطی دلپذیرتر را برای وی درون ماشین ایجاد کنید.

استفاده از آفتابگیر برای جلوگیری از ورود باد به داخل خودرو

در برخی خودروها ممکن است باد به راحتی از میان درزهای شیشه‌ ها به داخل خودرو وارد شود و صدایی ناهنجار به وجود آورد. شما می‌توانید با استفاده از آفتابگیرهای شیشه بغل میزان صدا را به حداقل مقدار ممکن برسانید و از ورود باد به داخل کابین جلوگیری کنید. از این طریق بازدهی کولر خودرو را به بالاترین میزان ممکن می‌رسانید و از هدر رفتن هوای خنک و ورود هوای گرم به داخل کابین خودرو نیز جلوگیری خواهید کرد.

جلوگیری از خراب شدن صندلی‌ها و کابین خودرو

نور خورشید به راحتی باعث از بین رفتن و خراب شدن کابین و روکش صندلی‌ها می‌شود. در گذر زمان در صورتی که از آفتابگیر استفاده نکنید، اشعه نور خورشید موجب ایجاد پوسیدگی و فرسودگی لوازم داخلی خودروی شما خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از آفتابگیرهای شیشه بغل به راحتی از کابین خودرو در برابر نور خورشید محافظت کنید و لوازمی سالم‌تر داشته باشید و در طولانی مدت نیازی به هزینه‌های اضافه نداشته باشید.

خرید آفتابگیر شیشه بغل ماشین
آفتابگیر شیشه بغل محصولی با کاربرد زیاد

بهترین جنس آفتابگیر شیشه بغل چهار تیکه

حال بهتر است بدانید که آفتابگیرها از متریال مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و با شناخت آن‌ها راحت‌تر می‌توانید بهترین جنس را برای آفتابگیر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از آفتابگیرهای کرکره‌ای در شیشه شاگرد یا راننده استفاده کنید. این مسئله به علت پوشانده شدن دید آینه‌ها و افزایش خطر تصادفات است. شما می‌توانید از آفتابگیرهای چهار تیکه که دارای قسمت خالی برای آینه هستند استفاده کنید.

این آفتابگیرها اغلب از جنس تور ضد گرما یا پلی استر تولید می‌شوند. توصیه ما به شما این است که از نمونه‌هایی که توری هستند استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که آفتابگیر چهار تیکه شیشه بغل که از جنس پلی استر است بهتر می‌تواند از ورود نور خورشید جلوگیری کند؛ زیرا جنس آن طوری است که هیچ نوع محفظه‌ای برای ورود نور خورشید روی آن قرار ندارد و همین مسئله باعث محافظت بیشتر از کابین در برابر آفتاب می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با مهم‌ترین آفتابگیر چهارتیکه شیشه بغل چه کارایی دارد آشنا کنیم. این آفتابگیرها می‌توانند از ورود نور خورشید به داخل کابین جلوگیری کرده و از لوازم و روکش‌های صندلی محافظت کنند. علاوه بر این آفتابگیرها می‌توانند هوای داخل خودرو را خنک نگه دارند و از به هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند. شما می‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود یکی از مدل‌های مختلف آفتابگیرها را از وب سایت تولید آفتابگیر خریداری کنید. وب سایت ما همواره در تلاش است تا محصولات را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به دست شما برساند.

امتیاز دهید post
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *